نیوز پام

ساخت وبلاگ
در این مراسم، رئیس دولت اصلاحات، سیدمحمدرضا خاتمی، سیدعلی خاتمی، بیژن نامدار زنگنه، حجت‌الاسلام والسلمین سیدعبدالواحد موسوی لاری، علی طیب‌نیا، حمید چیت‌چیان، طهماسب مظاهری، فاطمه دانشور، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی خامنه‌ای، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ابطحی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، حمید میرزاده، الهه کولایی، جعفر توفیقی، شهیندخت مولاوردی، محمد سلطانی‌فر، سهیل محمودی، حجت‌الاسلام هادی غفاری، شهربانو امانی، بهروز نعمتی‏، حجت‌الاسلام محسن رهامی‏، عبدالله ناصری، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا، محمدعلی وکیلی، کاظم جلالی، محسن مهرعلیزاده، حجت‌الاسلام علی یونسی و حمید فرخ‌نژاد و همچنین تعداد دیگری از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر‏، فعالان سیاسی و هنرمندان حضور داشتند.

زنگنه دیشب افطار کجا بود؟ /تصاویر


زنگنه دیشب افطار کجا بود؟ /تصاویر

زنگنه دیشب افطار کجا بود؟ /تصاویر

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:52

به گزارش اویل نیوز به اعتقاد اندیشمندان این حوزه، مدیریت منابع انسانی به عنوان الگویی برای استفاده برنامه ریزی شده از منابع انسانی سازمان با هدف نیل به اهداف مد نظر شکل گرفته است که بر همسویی فعالیتهای منابع انسانی و همسویی راهبرد منابع انسانی تاکید شده است.


با توجه به اینکه فعالیتهای مدیریت منابع انسانی با فعالیتهای متعدد سازمان از جمله حجم یا گردش معاملات، بهره وری، بازگشت مالی و ... مرتبط است، همسویی افقی و عمودی آن نیز بر تمامی رویکردهای سازمان نیز موثر است. از این رو محققان وجود دو همسویی را برای دستیابی به عملکرد بهتر، مهم دانسته اند.

همسویی عمودی، همسویی راهبردهای منابع انسانی با راهبرد کسب و کار سازمان و همسویی افقی، همسویی فعالیتهای واحد منابع انسانی در قالب یک بسته منسجم و پایدار است.
به عبارت دیگر همسویی افقی برای استفاده بهینه از منابع و نیل به هم افزایی در سازمان و واحد منابع انسانی مهم است و همسویی عمودی، برتری رقابتی را ایجاد می کند.

همسویی عمودی و افقی همانند همه رخدادهایی که توان و ظرفیت سازمان را در نیل به اهدافش ارتقا می بخشد به یکباره ایجاد نخواهد شد و نیازمند زمینه سازی است.
در مقاله «بررسی زمینه ایجاد همسویی عمودی و افقی در سیستم منابع انسانی در صنعت نفت» زمینه های لازم برای ایجاد همسویی بررسی و براساس یافته های پژوهش ارائه شده است.

وجود راهبردی در سازمان، مشارکت مدیر منابع انسانی در تدوین استراتژیهای سازمان به عنوان زمینه های ایجاد همسویی عمودی و وجود نگرش سیستمی در حوزه مدیریت منابع انسانی و وجود ساختار ارگانیک در سازمان به عنوان زمینه های ایجاد همسویی افقی در واحد منابع انساتی سازمان پیشنهاد شده و در عین حال وجود سیستم اطلاعات منابع انسانی زمنیه مشترک برای هر دو نوع هسویی فرض شده است.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:52

كدخبر: ۱۶۷۱۸

تاريخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

سکوی ١٩A پارس جنوبی، ایستاده در غبار +تصاویر

بارگیری سکوی ١٩A پارس جنوبی در یارد خرمشهر عصر دیروز (شنبه ٢٩ خرداد ماه) در هوایی غبار آلود با حجم ریزگردهایی بالغ بر ٦ برابر حد مجاز با موفقیت انجام شد که عملیات نصب آن نیز دو هفته آینده صورت می گیرد.

Bookmark and Share

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:52

به گزارش اویل نیوز؛ سعودی ها همواره نگران اقتدار ایران در منطقه، جهان اسلام و عرصه بین المللی بوده اند، اما این کابوس پس از انعقاد توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با قدرت های بزرگ جهان که لغو تحریم ها و به تبع آن گشوده شدن دروازه های تجارت جهانی را برای ایران به همراه داشت، بیش از گذشته خواب سیاستمداران سعودی را برآشفت. 

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اواخر ماه میلادی گذشته با انتشار گزارشی با اشاره به 'طرح جایگزین' سعودی ها در ارتباط با ایران، نوشت: عربستان که نتوانست مانع انعقاد توافق هسته ای جهان با جمهوری اسلامی شود، اکنون این نقشه را برای محدود کردن توان ایران در برخورداری از منافع توافق مذکور در دست اجرا دارد. 

دغدغه های رقابت با ایران، سعودی ها را بر آن داشته است تا راه های مختلفی را برای تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی در پیش گیرند و در این میان تلاش های ریاض در این خصوص نه تنها عموما دستاوردهای پیش بینی شده را به همراه نداشته، بلکه در مواردی ٬تبعات منفی را متوجه منافع عربستان کرده است. 
 
**نفت 
یکی از حربه هایی که عربستان از آن علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده، نفت است؛ به طوری که برخی تحلیل گران از این رفتار به عنوان 'جنگ نفت' تعبیر کرده اند. 

پیش از نشست ماه مارس (اسفند/ فروردین) در دوحه قطر که با هدف تعیین سقف تولید نفت برگزار شد، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در دو مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که بدون حضور ایران در طرح محدود سازی سطح تولید نفت خام، در این زمینه اقدام نخواهد کرد. 

پیشنهاد تعیین سقف تولید برای نفت، معروف به 'فریز نفتی'، زمانی مطرح شد که تهران افزایش میزان تولید تا سطح پیش از تحریم ها را در دستور کار خود قرار داد. 

فریز نفتی با حمایت عربستان اندکی پس از لغو تحریم های ایران و به بهانه مقابله با سیر نزولی بهای جهانی نفت مطرح شد، در حالی که ریاض در نوامبر سال 2014 و همزمان با آغاز روند کاهشی بهای این کالای راهبردی، از همراهی با پیشنهادی مشابه در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امتناع کرد و تصمیم گرفت به قیمت سقوط آزاد بهای نفت، تلاش خود را برای خارج کردن 'رقبا' از بازار به کار بندد. 

ریاض با وجود مشکلات مالی که از همان زمان گریبانش را گرفته بود، اعلام کرد که تولید نفت خود را روزانه به 10 میلیون و 600 هزار بشکه خواهد رساند. علی النعیمی وزیر نفت وقت عربستان نیز به صراحت گفت که اگر قیمت نفت به بشکه ای 20 دلار هم برسد، اوپک نباید تولید را کاهش دهد. این اظهارات زمانی ایراد شد که میزان تولید و صدور نفت ایران در نتیجه تحریم ها، بسیار محدود بود. 

روزنامه تلگراف که از رویکرد عربستان در مخالفت با کاهش میزان تولید به عنوان 'قماری بزرگ' یاد کرد، نوشت: درآمدهای عربستان از زمان آغاز بهار عربی و حتی پیش از شروع روند نزولی بهای نفت رو به کاهش گذاشته بود، به طوری که سرمایه های خروجی این کشور حدود هشت درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می داد. 

اما، تصمیم عربستان برای آن چه حفظ سهمش از بازار نفت عنوان شد، به مشکلات اقتصادی ریاض دامن زد. 

هرچند در سال 2014 که سیر نزولی قیمت نفت خام آغاز شد، برخی تحلیلگران بازار با استناد به اظهارات سعودی ها، معتقد بودند که هدف عربستان از افزایش میزان تولید و تن ندادن به محدودیت های پیشنهاد شده توسط اعضای اوپک، حفظ بازار در رقابت با برزیل، کانادا و نفت شیل آمریکاست، اما گروهی دیگر از کارشناسان یکی از اهداف مهم سعودی ها در این تصمیم را ضربه زدن به اقتصاد ایران می دانستند. 

نشریه آلمانی اشپیگل هم در این باره نوشت: اقدام عربستان در تولید بیش از سقف تعیین شده به منظور کاهش بهای نفت و ضربه زدن به اقتصاد ایران، برای ریاض هم ارزان تمام نشد و کسری بودجه حدود یکصد میلیارد دلاری در سال 2015میلادی را برای عربستان به ارمغان آورد. 

به نوشته این منبع خبری آلمانی به نقل از برآورد موسسات مالی، با ادامه این روند ٬صندوق ذخایر ارزی بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان ظرف پنج سال آینده خالی خواهد شد. 

صندوق بین المللی پول در گزارش پایش مالی و اقتصادی سالیانه خود در اکتبر (مهر/آبان) گذشته ضمن هشدار درباره صفر شدن ذخایر ارزی عربستان درصورت ادامه روند کاهش بهای نفت، اعلام کرد که عربستان در سال 2015 شاهد تراز منفی 21.6 دهم درصدی و در سال 2016 حدود 19.4 دهم درصد خواهد بود؛ ارقامی که در قیاس با رقم سه و چهار دهم درصدی سال 2014 به مراتب افزایش یافته است. 

کاهش قیمت نفت و فشار مالی ناشی از آن باعث شد که سرعت بسیاری از طرح های بلندپروازانه حکومت سعودی، از جمله احداث 'شهر اقتصادی' در حاشیه دریای سرخ و پروژه آینده نگرانه 'منطقه مالی' در ریاض به شدت کند شود. 

روزنامه انگلیسی زبان نشنال امارات نیز در اکتبر گذشته گزارش داد که بودجه پروژه های مهمی همچون متروی ریاض و فرودگاه عبدالعزیز جده از 63 میلیارد ریال عربستان در سال 2015 به 23 میلیارد ریال در سال 2016 کاهش خواهد یافت. 

کیث کول، تحلیلگر ارشد موسسه انرژی و سرمایه معتقد است که عربستان تاکنون توانسته با برداشت از خزانه، کاهش بهای نفت را تا حد زیادی جبران کند و از تلاطم رکود بازار جان به در برد. 
ریاض همچنین در این راستا به راهکارهایی همچون کاهش یارانه سوخت، اعمال مالیات بر ارزش افزوده و حتی برنامه های تنوع زایی برای کاستن وابستگی اش از نفت روی آورده است. 

اما بسیاری صاحب نظران، از جمله خود کول، بر این باورند که بعید است این اقدامات در نهایت بتواند عربستان را از پیامدهای افت بهای نفت مشابه آن چه ونزوئلا و نیجریه را گرفتار کرده، نجات دهد. 

این تحلیلگر آمریکایی، حتی پیش بینی کرده است که عربستان برای جلوگیری از خیزش اعتراضی شهروندانش، یا به اصطلاح 'بهار سعودی' که ممکن است در نتیجه سیاست های قدرت طلبانه ریاض و پیامدهای منفی اقتصادی آن گریبانگیرش شود، ناگزیر به پرداخت بهایی سنگین خواهد بود. 
ناگفته نماند که عربستان در زمینه اهداف صوری خود از توسل به حربه نفت نیز موفقیت چندانی کسب نکرد. 

نشریه فایننشال تایمز انگلیس اواخر ماه مارس گذشته (فروردین) اعلام کرد که داده های موسسه اف جی ایی نشان می دهد که سهم عربستان از بازارهای نفت چین از 19 درصد در سال 2013 به 15 درصد در سال 2015 کاهش یافته است. 

سهم عربستان از صادرات نفتی به آفریقای جنوبی نیز طی همین مدت به شدت کاهش یافت و از 53 درصد به 22 درصد رسید. علاوه بر این دو بازار مهم، افزایش تولید نفت شیل آمریکا به کاهش نیاز این کشور به نفت خارجی منجر شد و در نتیجه عربستان در بازار آمریکا نیز حدود سه درصد از سهم خود را در بازه زمانی سه ساله از دست داد. 

با این حال، ریاض همچنان به تقلا برای رقابت نفتی با ایران ادامه می دهد. رسانه ها چندی قبل از تخفیف چشمگیر عربستان در قیمت نفت به مشتریان اروپایی اش خبر داد؛ اقدامی که ناظران و کارشناسان آن را ادامه جنگی دانستند که ریاض علیه تهران به راه انداخته است. 
 
**سیاست 
عربستان از طریق متحدانش در منطقه و نیز کشورهایی که به شدت وابسته به کمک های مالی ریاض اند ،از اعمال فشارهای سیاسی بر ایران دریغ نکرده است.

در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت)، اردن اندکی پس از حضور ولیعهد عربستان در این کشور، سفیر ایران در امان را احضار کرد. حدود 10 روز بعد از این اقدام، اخبار مربوط به توافق عربستان در زمینه سرمایه گذاری های چند میلیادر دلاری در اردن منتشر شد. 

سودان و برخی کشورهای کوچک آفریقایی نیز در ازای دریافت حمایت های مالی، با سیاست های ضد ایرانی عربستان همراهی کردند. 

با این حال، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تشدید مناسبات با تهران، آن گونه که ریاض انتظار داشت عمل نکردند، به جز بحرین که بعد از واکنش خشم آلود عربستان به حادثه سفارتش در تهران پس از اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر، مناسبات دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد، دیگر متحدان ریاض در خلیج فارس به فراخواندن سفیران و کاهش سطح مناسبات به کاردار بسنده کردند و عمان نیز سطح روابط خود را با ایران مانند گذشته حفظ کرد. 

درماه فوریه (بهمن/اسفند) نیز ریاض تلاش کرد تا از طریق لغو برنامه کمک نظامی سه میلیارد دلاری اش به لبنان، مناسبات این کشور با ایران را تحت فشار قرار دهد. سعودی ها به صراحت اتحاد مقاومت حزب الله لبنان با تهران را دلیل تصمیم خود اعلام کردند. 

شاشانک جاشی محقق ارشد اندیشکده دفاعی-امنیتی خدمات متحده سلطنتی انگلیس به بلومبرگ گفت که عربستان برای محدود کردن نفوذ اقتصادی و سیاسی ایران و تحت فشار قرار دادن تهران ٬از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد. 

وی تلاش های از سر استیصال ریاض را در متوسل شدن به هر وسیله ای در راه تحقق اهدافش، به کارزاری 'چهل تکه' تشبیه کرد. 

سعودی ها حتی برای مقابله با کابوس گسترش اسلام شیعی وارد جنگی پرهزینه در یمن شدند و به بهانه حمایت از دولت مستعفی این کشور، با صرف میلیاردها دلار علاوه بر نابودی زیرساخت های مدنی و اقتصادی این کشور فقیر عربی، هزاران غیرنظامی را قتل عام کردند؛ مداخله نظامی چندین ماهه ای، که به نوشته نشریه اشپیگل آلمان، جز شکست برای عربستان دستاوردی نداشته و تصاویر منتشر شده از تلفات غیرنظامی آن، در نهایت به زیان عربستان تمام شده است و این ماجراجویی برای سعودی ها چنان سنگین بوده است که برای رهایی از آن پای میز مذاکره با گروه های مقاومت یمن حاضر شدند. 

مداخله نظامی یمن نه تنها دستاوردی برای عربستان به همراه نداشت، بلکه باعث شد تا وجهه ریاض در زمینه حقوق بشر بیش از گذشته تخریب شود. سازمان های بین المللی طی بیش از یک سال گذشته بارها مداخله نظامی عربستان و تبعات کنونی و آتی آن را برای غیرنظامیان یمنی محکوم کرده اند. 

سازمان عفو بین الملل اخیرا در بیانیه ای ضمن انتقاد صریح از اقدام نظامی عربستان، اعلام کرد که ریاض با استفاده از سلاح های ممنوعه، از جمله بمب های خوشه ای، یمن را به میدان مین تبدیل کرده است. 

در نتیجه قطورتر شدن پرونده جنایات جنگی عربستان در یمن، سازمان ملل چندی پیش عربستان و هم پیماناش را به خاطر کشتار صدها کودک یمنی در فهرست سیاه قرار داد؛ اقدامی که تبعات منفی اش سعودی ها را واداشت تا با تهدید و ارعاب ٬این نهاد بین المللی را مجبور به عقب نشینی کند. 

برخی ناظران، حتی مذاکرات نهان و عیان عربستان با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن شماره یک ایران و تلاش برای عادی سازی روابط با تل آویو، از جمله پیشنهاد سازش با این رژیم را هماهنگ با رویکرد ایران ستیزی سعودی ها دانسته اند. 
 
**تجارت 
ریاض از زمان انعقاد توافق هسته ای و به ویژه پس از لغو تحریم های غرب در ژانویه (دی/بهمن) گذشته، به شدت تلاش کرده است تا مانع ورود سرمایه های خارجی به ایران شود و در این راه از توسل به انواع اهرم های فشار رسمی و غیررسمی و مانع تراشی برای محدود سازی فعالیت بازرگانان دریغ نکرده است. 

مصطفی علانی مدیر بخش امنیت ملی و مطالعات تروریسم مرکز تحقیقاتی خلیج فارس در گفت وگو با خبرگزاری بلومبرگ، سیاست مقابله تجاری با ایران را سیاست واضح حکومت سلمان شاه کنونی عربستان دانست. 

به گفته پال پیلار استاد علوم سیاسی دانشگاه جورج تاون آمریکا، سعودی ها در اردوگاه منزوی سازی ایران و در تلاش برای از پای در آوردن رقیب، دست به دامن متحدان عرب خود در منطقه خلیج فارس شده اند. 

مطابق گزارش بلومبرگ، جمهوری اسلامی پس از هند و چین، سومین شریک تجاری امارات در سال 2015 بود. اما دبی از زمان لغو تحریم ها، روند تمدید مجوزهای تجاری، اقامت بازرگانان ایرانی و گشایش حساب های بانکی را دشوار کرده است. 

هرچند، بر خلاف امارات، ارزش مبادلات تجاری عربستان و دیگر همپیمانان کوچکترش با ایران چندان حائز اهمیت نیست. 

به نوشته پایگاه اینترنتی المانیتور، حجم کل مبادلات تجاری چهار هم پیمان عرب ریاض یعنی بحرین، سودان، جیبوتی و سومالی که در تبعیت از عربستان مناسبات خود را با تهران قطع کرده اند، فقط 145 میلیون دلار است. 

کیندا چبیب محقق ارشد موسسه یورومانیتور اینترنشنال انگلیس در تحلیلی که پایگاه گالف نیوز امارات منتشر کرد، صنعت گردشگری را یکی دیگر از بخش هایی دانست که در نتیجه سیاست های عربستان در قبال ایران دچار خسارت خواهد شد. 

عربستان چند ماه قبل شرکت هواپیمایی ماهان را تحریم و از ورود به حریم هوایی خود منع کرد. سعودی ها همچنین با کارشکنی و مانع تراشی در مسیر حضور زائران ایرانی در مناسک حج، تلاش کرده اند تا به مصاف جمهوری اسلامی بروند. 

بر اساس گزارش گالف نیوز، اندکی پس از تشدید تنش میان ریاض و تهران، یک هزار و 550 پرواز میان دو کشور متوقف شد. 

چیبب افزود: این مساله می تواند برای صنعت گردشگری منطقه مخرب باشد، زیرا هر ساله دهها هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج عمره به عربستان سفر می کنند. 

عربستان که تلاش های اخیرش در جهت اعمال سقف تولید و محدود کردن توان بهره مندی ایران از فرصت حاصل از لغو تحریم ها به نتیجه نرسید و حتی با مخالفت برخی هم پیمانانش از جمله کویت به عنوان عضو شورای همکاری خلیج فارس مواجه شد، اکنون نگران از دست دادن نفوذ و جایگاه خود در کارتل اوپک است. چرخش موضع محسوس ریاض در جدیدترین نشست سران اوپک در وین (پنجشنبه 14 خرداد) مبنی بر انصراف از پیشنهاد 'ثابت نگه داشتن میزان تولید نفت' نیز می تواند تا حد زیادی ناشی از این نگرانی باشد. 

عربستان پس از ناکامی در مسیر محدودسازی تولید نفت ایران، در تلاش برای حفظ موقعیت خود این بار با وزیر نفت جدیدش خالد الفالح در نشست اخیر اوپک مدعی اتخاذ موضعی نرم تر شد. الفالح نیز پس از برگزاری نشست های مذکور اعلام کرد که بازار نفت در مسیر درست خود قرار گرفته و نیازی به تعیین سقف تولید برای اوپک نیست. 

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از جان هال رئیس موسسه مشاور آلفا انرژی انگلیس و از ناظران دیرینه تحولات اوپک، پس از برگزاری این نشست از افزایش اعتبار و نفوذ وزیر نفت ایران نوشت و از بیژن زنگنه با عنوان باتجربه ترین وزیر اوپک یاد کرد. 

جمی وبستر عضو مرکز سیاست انرژی جهانی در دانشگاه کلمبیا نیز از تجربه دیرینه زنگنه و موقعیت ایران برای افزایش تولید نفت خام به عنوان امتیازهای وی یاد کرد. 

در این گزارش آمده است: زنگنه یکی از بازمانده های عرصه دشوار سیاست در ایران است که به خاطر حضور فعال در چندین سمت وزارتی طی برهه های حساس در 25 سال گذشته به وی لقب 'شیخ الوزرا' داده اند. 

همانطور که روزنامه فایننشال تایمز انگلیس نیز در گزارش ماه ژانویه اش نوشت، در شرایطی که محاسبات ژئوپولیتیکی جهان در حال تغییریافتن به نفع ایران است و ارتباط میان وهابیت سعودی ها و دیدگاه افراطی گری بیش از پیش زیر ذره بین جامعه بین المللی قرار گرفته است، حاکمان ریاض به فکر بازبینی وضعیت خود در مقایسه با جمهوری اسلامی افتاده اند. 

رویکرد عربستان در مقابل ایران تا به امروز امتیاز ملموسی برای سعودی ها به همراه نداشته است، اما با توجه به نگرانی عربستان از برتری روزافزون سیاسی-اقتصادی ایران در منطقه و جهان، بعید به نظر می رسد در شرایط کنونی ریاض با واقعیت های روز و معادله های جدید کنار بیاید. 

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:00

به گزارش اویل نیوز؛ معاونت امور برنامه ریزی وزارت نفت در گزارشی به تشریح عملکرد این وزارتخانه در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت در سال ٩٤ پرداخته و اعلام کرده است: طرح گازرسانی به نیروگاه کهنوج، طرح گازرسانی به نیروگاه ماهشهر و طرح گازرسانی به نیروگاههای کنارک و چابهار با استفاده از سی ان جی تا زمان بهره برداری از گاز طبیعی از طریق خط لوله، از جمله طرحهایی است که پارسال در شورای اقتصاد تصویب شده است.

بر اساس این گزارش، در زمینه توسعه گازرسانی، پارسال نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر در طرح گازرسانی استان سیستان و بلوچستان به مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه شد؛ همچنین پس از گازرسانی به زاهدان، گازرسانی به بندر چابهار نیز در اولویت اجرایی قرار می گیرد.

این گزارش حاکی است: از ابتدای استقرار دولت یازدهم و به منظور استفاده از ظرفیتهای عظیم پیش بینی شده در بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ و ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، ١٤ طرح مرتبط با بالادستی صنعت نفت و همچنین طرحهای گازرسانی و بهینه سازی مصرف سوخت در بخشهای مختلف مصرف در سال ٩٣ برای تصویب خواهی به شورای اقتصاد ارسال شده است که از این میان، ١١ طرح در سالهای ٩٣ و ٩٤ تصویب شد.

جایگزینی ٤٠٠ هزار موتوسیکلت بنزینی فرسوده با موتوسیکلت برقی، توسعه حمل و نقل مسافر توسط متروی تهران و توسعه حمل و نقل مسافر از سوی متروی هشت کلانشهر مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز، البرز، کرمانشاه و قم، سه طرح باقیمانده از آن ١٤ طرح است که در شورای اقتصاد در حال بررسی است. 

منبع: شانا

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:44

به گزارش اویل نیوز؛ خبرگزاری تاس گزارش کرد: «با آزاد شدن شهر رقه، میدان نفتی الثوره نیز تحت کنترل نیروهای دولتی درآمد.»

منابع سوری گفتند: «کارشناسان سوریه این پیروزی را موفقیتی راهبردی برای ارتش عنوان می‌کنند. همچنین درگیری با نیروهای تروریستی برای آزادسازی میدان نفتی دیگر ادامه دارد.»

به گفته منابع خبری محلی در سوریه، چند گروه از ارتش سوریه به روستایی در فاصله هفت کیلومتری رقه رسیده‌اند. نیروگاه برق اتمی فرات که زمان شوروی به دست کارشناسان این کشور ساخته شده در اوت 2014 (مرداد 1393) به دست نیروهای تکفیری افتاده است.

رزمندگان سوری این منطقه را در مقابل داعش محافظت می‌کردند، اما به دلیل بالارفتن تعداد تلفات، مجبور به ترک این محل شده بودند.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:44

به گزارش اویل نیوز؛ مهدی شیخ پیگیری برنامه احیا بازار نفت از سوی ایران را موضوعی طبیعی برشمرد و گفت: ایران درحال‌توسعه و رشد است درحالی‌که در این مسیر با محدودیت اقتصادی روبروست. ازاین‌رو، با افزایش برداشت نفت و گاز با اولویت میدانهای مشترک به اقتصاد کشور نفع می‌رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس، اهمیت شتاب در برداشت از میدانهای مشترک را یادآور شد و گفت: متأسفانه در این بخش سالها غفلت شده است. ازاین‌رو، مجلس در موضوع برداشت از میدانهای مشترک از هرگونه طرح، لایحه و برنامه حمایت می‌کند؛ بنابراین دولت برنامه یا لایحه خود را ارائه کند.

شیخ افزود: موضوع تأخیر در برداشت از میدانهای مشترک، قابل‌گذشت نیست، زیرا منابع فراوانی دچار هدرروی می‌شود درحالی‌که بخشی از جامعه دچار تنگنای اقتصادی است.

منبع: شانا

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 167 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:44

به گزارش اویل نیوز، دانشجویان وفارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت ایران در مورد سخن وزیر محترم نفت مبنی بر ارجحیت فارغ التحصیلان این دانشگاه با معدل 12 بر فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر با معدل 18 ،بیانیه زیر را صادر نموده اند.
متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

با سلام خدمت وزير محترم نفت و مردم حق طلب جمهوري اسلامي ايران

ما فارغ التحصيلان دانشگاه نفت در جواب ادعاي وزير نفت به ارجحيت دادن معدل ١٢ دانشگاه صنعت نفت به معدل ١٨ مابقي دانشگاه ها درخواست اخراج افرادي را داريم (منظور افرادی است که از راه هایی جز برگزاری آزمون استخدامی،جذب شده اند) كه نه تنها معدل ١٢ به پايين بلكه معدل ١٤ به پايين را داشته اند. مسلماً هم فارغ التحصيلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت كه با معدل و رتبه های ممتاز اكنون بیش از يك سال است به همين بهانه بيكار مانده اند و هم مردم شريف ايران راضي به اين نيستند شخصي بي لياقت از بيت المال ريالي دريافت کند.

لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به منظور بهره مندی از الویت استخدام، طبق قوانین زمان تحصیل در دانشگاه و همچنین فارغ التحصیلی ایشان از دانشگاه، باید دارای شرایط زیر باشند:

1_ معدل بالای 14 (شرط لازم)

2_ قرار گرفتن بین نفرات گروه الف دانشگاه (شرط کافی)

اینکه معدل 12 دانشگاه صنعت نفت بر معدل 18 دانشگاه دیگر اولویت داشته باشد، کاملا خلاف قوانین جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت است .

شایان ذکر است كه ضريب موثر دانشگاه صنعت نفت براي كارشناسي ارشد بالاترین ضریب موثر کشور است كه خود گواه ارزش و سطح سختگيري اين دانشگاه مي باشد.

حالا سئوال اینجاست که این صحبت وزیر ناشی از اطلاعات نادرست ایشان در این زمینه است یا از بیان نادرست خود، هدف دیگری را دنبال می کنند؟!

در آخر وزير محترم نفت را به اجرا صحيح قانون و وعده هاي داده شده دعوت مي كنيم.

اجرا گزينشي قانون نتيجه اي جز فساد نداشته و ندارد.

امیدواریم با تغییر نگاه تصمیم گیران و مقامات عالی وزارت نفت و درایت مدیران عرصه بزرگ صنعت نفت کشور، مانع جذب این عزیزان توسط دانشگاه های خارج از کشور و شرکت های بین المللی نفت و گاز شویم و این عزیزان و تمامی دانشجویان تلاشگر و ممتاز مهندسی نفت دانشگاه های سراسر کشور را با مدیریت صحیح و حمایت های دلگرم کننده به بهترین نحو ممکن در صنعت نفت داخلی بهره گیری و بکارگیری کنیم.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 194 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:31

فریدون حسنوند به عنوان رئیس کمیسیون انرژی دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

به گزارش اویل نیوز، سکینه الماسی، عضو کمیسیون انرژی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار شانا، ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در مجلس دهم را اعلام کرد؛ بر این اساس آقایان فریدون حسنوند ( رئیس) حسین امیری خامکانی، (نایب رئیس)، سید علی ادیانی ( نایب رئیس دوم) اسدالله قره خانی، ( سخنگو) کوروش کرم پور (دبیر اول)، عبدالحمید خدری ( دبیر دوم) هستند.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:53

ایران با وجود سهم ١١ درصدی از میدان فروزان، تاکنون بالغ بر ٧٦٣ میلیون بشکه نفت (معادل ٢٤,٤ درصد از کل نفت تولید شده میدان در ایران و عربستان) از این میدان مشترک برداشت کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، با توجه به خط مرزی ایران و عربستان در خلیج فارس، سهم ایران از مجموع نفت درجای میدان فروزان (در عربستان به نام مرجان شناخته می شود)، حدود ١١ درصد و سهم عربستان ٨٩ درصد است و بررسی تاریخچه تولید ایران و عربستان از این میدان نشان مي دهد، ایران تاکنون ٧٦٣ میلیون بشکه نفت و عربستان تاکنون ٢ میلیارد و ٣٦٠ میلیون بشکه نفت از این میدان مشترک برداشت داشته اند که موید سهم بیش از ٢٤ درصدی تولید ایران و کمتر از ٧٦ درصدی تولید عربستان از فروزان (مرجان) است.

بر پایه این گزارش، کم بودن تولید نفت ایران از این میدان در مقایسه با عربستان، ناشی از شکل میدان و سهم طبیعی بیشتر عربستان است و ایران با وجود سهم ١١ درصدی از فروزان، توانسته است بیش از ٢٤ درصد از مجموع نفت استحصال شده را از این میدان مشترک برداشت کند.  

شرکت نفت فلات قاره ایران، تولید کنونی میدان فروزان را حدود ٣٨ هزار بشکه در روز اعلام و عنوان کرده است: اگرچه ظرفیت تاسیسات فراورشی عربستان در میدان مرجان (مشترک با فروزان) ٤٠٠ هزار بشکه در روز است، اما شواهد نشان می دهد این کشور هم اکنون روزانه حدود ١٩٠ هزار بشکه نفت از این میدان برداشت می کند.

از سوی دیگر، نتایج مطالعات مدلی مخزنی که به تازگی در شرکت نفت فلات قاره ایران انجام شده است، حاکی از مهاجرت طبیعی نفت از بخش عربستانی به بخش ایرانی است و این رویداد، افزایش ظرفیت تولید نفت از این میدان را در آینده امکانپذیرتر می کند.

این گزارش حاکی از آن است که میدان نفتی فروزان بیش از ٤٠ سال سابقه تولید و توسعه دارد؛ بورگن و یاماما مخازن اصلی این میدان هستند که نفت مخزن بورگن از نوع سنگین با API ٢٠ و نفت مخزن یاماما از نوع سبک با API حدود ٣٦ است. نفت درجای اولیه این میدان ٣,٤ میلیارد بشکه است که از این میان تاکنون کمتر از یک میلیارد بشکه به تولید رسیده و پیش بینی می شود با تکمیل طرح گازرانی و نصب سکوهای F١٨ و F١٩ که در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار دارد، تولید این میدان مشترک افزایش یابد.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 175 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:53

به گزارش اویل نیوز؛ یک فروند هواپیمای آر‌جی ۱۰۰ متعلق به ماهان، امروز از باند فرودگاه خارک خارج شد اما همه مسافران آن به سلامت از هواپیما تخلیه شدند.

این هواپیما، امروز پس از پرواز از فرودگاه اهواز در باند فرودگاه خارک به زمین می‌نشیند اما با پایان یافتن باند، 20 متر هم پس از انتهای باند حرکت می‌کند و در واقع از باند منحرف می‌شود. در این حادثه چرخ دماغه هواپیما آسیب دیده و می‌شکند و دماغه به زمین می‌خورد.

بنابر اعلام روابط عمومی ماهان به خبرنگار فارس، شماره پرواز این هواپیما 4525 بود که ساعت 12:57 از فرودگاه اهواز پرواز می‌کند و در ساعت 13:40 در فرودگاه خارک به زمین می‌نشیند؛ پس از نشستن هواپیما به دلیل وجود باد نامتعارف، هواپیما از باند خارج می‌شود که این امر موجب بروز خسارت به چرخ جلو هواپیما نیز شده است. طبق اعلام ماهان، این هواپیما حامل 79 مسافر و 9 خدمه بود که همه به سلامت از هواپیما پیاده می‌شوند، همچنین هواپیمای دیگری برای اعزام مسافران بعدی این هواپیما (مسیر خارک-شیراز) در حال حاضر به خارک اعزام شده است.

بر اساس پیگیری‌های فارس در حال حاضر باند فرودگاه خارک باز است و مشکلی از نظر تیک‌آف و لندینگ وجود ندارد.

منبع: فارس

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 155 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:48

به گزارش اویل نیوز؛ سید پیروز موسوی اظهار کرد: با توسعه زیرساختهای صادراتی نفت خام کشور در پایانه نفتی خارک که طی دو سال اخیر انجام شده است، هشت فروند نفتکش به طور همزمان در اسکله شرقی، غربی خارک و یک نفتکش بصورت SHIP TO SHIP، در بزرگترین پایانه صادارت مواد نفتی کشور پهلودهی و بارگیری شد.

وی با اشاره به این که مهندسان و متخصصان پایانه نفتی بخشهای تخصصی پایانه نفتی خارک را بومی سازی کرده‌اند، افزود: متخصصان وزارت نفت در خارک در حوزه‌های ساخت و تعمیرات مشارکت جدی دارند به‌گونه‌ای که اقتصاد مقاومتی در جزیره خارک عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران یادآور شد: همسو با این اهداف، ارتقای بهره‌وری مطابق با اصول اقتصاد مقاومتی در اولویت امسال شرکت پایانه‌های نفتی ایران قرار گرفته است.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:22

به گزارش اویل نیوز؛ روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز یکشنبه به نقل از رضا زارعی افزود: با توجه به وضعیت مشعل‌های پالایشگاه نهم و نیاز به بازرسی، تعمیر و تعویض سالانه‌ تیپ این مشعل‌ها، اداره بازرسی فنی مجتمع با کمک شرکتهای داخلی تجهیزات بازرسی پرنده (Quad rotor Inspection Device) را طراحی و استفاده کرد.


وی ادامه داد: آگاهی از وضعیت کلی تیپ مشعل‌ها (Visual Inspection) بلافاصله پس از خاموشی و بدون نیاز به مراحل ایزوله کردن، برآورد نیاز تعمیراتی با توجه به مقایسه نتایج دیده شده با آنچه در قبل اتفاق افتاده بصورت آنی و اطلاع به گروه تعمیرات برای آمادگی از لحاظ انجام تعمیر و یا تعویض تیپ مشعل، از مهمترین دستاوردهای این عملیات است.
زارعی اضافه کرد: پایین آوردن خطرات ناشی از صعود نیروی انسانی به بالای مشعل برای انجام بازرسی کلی، نظارت مستمر بر انجام عملیات، بازرسی داخلی از تانکهای ذخیره با سقف ثابت و بازرسی از پایپ‌ لاین‌ها از دیگر موارد مهم انجام شده در این عملیات است.


وی یادآورشد:با انجام عملیات بازرسی به کمک پهباد، تعمیر و تعویض تیپ مشعل‌های پالایشگاه‌ نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.
مجتمع گاز پارس جنوبی هم اکنون مسئولیت تولید و نگهداری فازهای به بهره برداری رسیده طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را برعهده دارد.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:22

به گزارش اویل نیوز؛ تعداد دکلهای حفاری فعال در آمریکا نسبت به هفته ما قبل با 6 دستگاه افزایش به 414 دستگاه رسید که 445 دستگاه کمتر از سال قبل است.

تعداد دکلهای حفاری فعال در کانادا نیز با 24 دستگاه افزایش به 65 دستگاه رسید که 65 دستگاه کمتر از سال قبل است .شمار دکل‌های نفتی آمریکا از اکتبر گذشته تاکنون ۵۹ درصد کاهش داشته است؛ این در حالی است که قیمت نفت تا حدودی افزایش یافته است اما کمکی به عدم کاهش تعداد دکل‌ها نکرده است.

این گزارش می افزاید، دکلهای حفاری فعال در سایر نقاط جهان به غیر از آمریکا و کانادا نیز با 9 دستگاه افزایش به 955 دستگاه در ماه می رسیده است.

برآورد دولت آمریکا نشان می دهد که تولید روزانه نفت این کشور از 9 میلیون و 400 هزار بشکه در سال 2015 میلادی به هشت میلیون و 600 هزار بشکه در سال 2016 میلادی کاهش می یابد.

از جمله عوامل مهم که تاثیر مثبت بر رشد تقاضای نفت در سال 2016 داشته رشد تقاضای نفت در کشورهای Non OECD گزارش شده است.

منبع: خبرآنلاین

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 175 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:22

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان  گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از صادرات غیر نفتی برنامه حمایتی ، صیانتی و تشویقی توسعه صادرات غیر نفتی کشور جهت اجرا به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است.

به گزارش اویل نیوز؛ نادر میرشکار در جمع صاحبان واحدهای تولیدی صادراتی افزود: منابع پیش بینی شده شامل منابع صندوق توسعه ملی ، منابع بانکی و منابع بودجه ای می باشد .

میرشکار بیان کرد: حضور در نمایشگاه های بین المللی معتبر خارج از کشور ، کمک به برقراری خطوط منظم ریلی ، دریایی و هوایی ، سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالا و خدمات و همچنین سرمایه گذاری برای تامین زیر ساختهای صادراتی از قبیل  سردخانه ، سایت نمایشگاهی ، پرداخت بخشی از هزینه های اجاره دفاتر و انبار شرکتهای صادراتی در خارج از کشور ، پرداخت بخشی از هزینه های ثبت نشان تجاری ایران در بازارهای هدف ، کمک به تبلیغات ، بازاریابی ، اطلاع رسانی آموزشی و فرهنگ سازی در حوزه صادرات و پرداخت بخشی از هزینه های صدور ضمانت نامه ها و بیمه نامه های صادراتی از جمله مشوقهای صادراتی است که در نظر شده است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: مشوقهای صادراتی به آن دسته از صادرکنندگانی اختصاص خواهد یافت که موفق به افزایش صادرات خود در سال 95 نسبت به سال 94 شده اند و یا برای اولین بار اقدام به صادرات نموده اند متناسب با میزان افزایش صادرات خود از 5/0 تا 3 درصد جایزه صادراتی دریافت خواهند نمود .

نادر میرشکار خاطرنشان کرد : کف ارزش صادرات سال 95 جهت برخورداری از جوایز صادراتی کالا یک میلیون دلار می باشد و شرکت های بزرگ صادراتی که ارزش صادرات آنها در سال 95 بیش از 20 میلیون دلار باشد جایزه صادراتی آنها به 1.5 برابر افزایش می یابد .

وی در ادامه تصریح کرد: میزان صادرات استان در سال گذشته بیش از 440 میلیون دلار بوده که بالغ بر 127 میلیون دلار آن کالاهای صنعتی واحدهای تولیدی استان می باشد و هدف ما امسال با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود و بر اساس مشوقهای صادراتی که تعیین شده رشد چشمگیر صادراتی با اولویت واحدهای تولیدی استان است .

میرشکار گفت: در زمینه افزایش صادرات تمامی بخش ها از جمله صنعتی و معدنی ، کشاورزی ، صنایع دستی ، خدمات فنی و مهندسی و ... با استفاده از تمام ظرفیت های موجود تلاش کنند و با ایجاد بازارهای جدید صادراتی ، پتانسیل های موجود مرز مشترک با کشورهای همسایه در تحقق افزایش تولید صادراتگرا گام بردارند .

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی از سوی استاندار هدف صادراتی یک میلیارد دلار برای سال 95 تعریف شده است ، رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست و بخش خصوصی باید بازاریابی نماید ، بازار جدید ایجاد و بازارهای قبلی را حفظ کند از طریق  تولید محصولات کیفی با بسته بندی های مناسب و ... و دولت نیز در ین زمینه همکاری لازم را صورت می دهد .

در این جلسه صاحبان واحدهای تولیدی صادرات گرا استان در زمینه ی افزایش تولید ، بازارهای جدید و توان افزایش صادرات محصولات تولیدی مباحثی مطرح کردند و به بیان مشکلات از جمله بالا بودن هزینه های حمل و نقل  ، امکانات خدمات بندری ، مشکل مربوط به خدمات حمل و نقل بندری ، افزایش تعرفه ها از سوی کشورهای همسایه و مشکل حمل و نقل ریلی و کمبود واگن پرداختند .

عبدالحکیم ریگی میرجاوه رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زاهدان نیز در این جلسه عنوان کرد : بانک های اروپایی هم اکنون LC یور باز می کنند و افرادی که در برخی از کشورهای آفریقایی فعالیت صادراتی دارند می توانند از این طریق اقدام نمایند .

وی در خصوص خرما و شیلات گفت:  در این زمینه  نیز هر واحد تولیدی صادراتی که تمایل به شرکت در نمابشگاه مواد غذایی روسیه داشته باشد بخشی از هزینه های آن پرداخت خواهد شد .

ریگی میرجاوه ایجاد خوشه های صادراتی خرما ، شیلات ، فرش دستباف را جزء عواملی دانست که می تواند به توسعه صادرات غیر نفتی کمک شایانی کند.

وی در پایان ضمن گلایه از دیپلماسی های تجاری خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی رایزنان بازرگانی ما اصلا فعال نیستند و یک بند در اقتصاد مقاومتی داریم که همه باید از هدف های صادراتی حمایت کنند .

منبع: ایسنا

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 175 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:09

كدخبر: ۱۶۷۰۰

تاريخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

مراسم توديع ومعارفه مديران عامل NIOC +تصاوير

اويل نيوز: مراسم تودیع رکن الدین جوادی و معارفه علی کاردر، مدیرعامل سابق و جدید شرکت ملی نفت ایران، صبح امروز (29 خردادماه) با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران و شرکت های زیرمجموعه در سالن کنفرانس شهید بهشتی در ساختمان اصلی وزارت نفت برگزار شد.

Bookmark and Share

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 209 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:34

 اويل نيوز: وزیر نفت با بیان این که صنعت نفت کشورمان توانسته است بخش عمده ای از سهم خود را در بازار به دست بیاورد، گفت: بر خلاف آنچه برخی متصور بودند، بازگشت ایران به بازار، قیمت نفت را کاهش نداد.

    به گزارش اويل نيوز از وزارت نفت ، بیژن زنگنه صبح امروز (شنبه، ٢٩ خردادماه) در مراسم قدردانی از خدمات رکن الدین جوادی، مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران و معارفه علی کاردر به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت، از همکاری مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران، هیئت مدیره و شرکتهای عملیاتی تابعه این شرکت بخصوص شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای همراهی در تحقق هدف افزایش تولید نفت خام کشور در دوران پس از تحریم قدردانی کرد و گفت: ما هم اکنون بخش عمده ای از سهم خود را در بازار نفت به دست آورده ایم و از این رو باید از همه همکاران که غیرتمندانه و متعهدانه به مسئولیت خویش در قبال صنعت نفت و جمهوری اسلامی ایران عمل کردند، قدردانی کنم.

    وی ادامه داد: پیشتر نیز در جمع کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرده بودم که شما با عملکردتان به من قدرت می دهید و در نشست امسال اوپک به واسطه همت کارکنان شرکت ملی نفت ایران، من این قدرت را داشتم و عملکرد غرورآفرین صنعت نفت کشورمان در افزایش تولید نفت خام در کوتاهترین زمان ممکن، آبروی صنعت نفت شد.

    سرعت ایران در بازگشت به بازار نفت شگفت انگیز بود

    زنگنه با اشاره به وعده خود به رئیس جمهوری مبنی بر افزایش یک میلیون بشکه ای تولید در مدت زمان ٦ ماه پس از رفع تحریمها، تصریح کرد: ما در کمتر از سه ماه به این وعده خود عمل کردیم و در نشست امسال اوپک، همه بر این باور بودند که سرعت ایران در بازگشت به بازار، شگفت انگیز و غیرقابل باور بوده است.

    وزیر نفت گفت: همچنین درحالی که برخی متصور بودند افزایش تولید نفت خام ایران، به کاهش قیمت نفت دامن می زند، این اتفاق رخ نداد و با لطف الهی، نه تنها قیمت نفت کاهش نیافت بلکه با افزایش نیز روبرو شد.

    زنگنه خاطرنشان کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنان امکان افزایش ظرفیت تولید را تا سه میلیون بشکه در روز دارد و این مهم در دستور کار قرار گرفته است.
    وزیر نفت با قدردانی از زحمات مهندس جوادی در مدت تصدی مدیریت عامل شرکت ملی نفت ایران، عنوان کرد: ایشان در حدود سه سال فعالیت خود در این سمت، زحمات زیادی را عهده دار شد و کارهای بزرگی در این مدت به سرانجام رسید.

    زنگنه با اشاره به وارد مدار شدن فازهای ١٢، ١٥، ١٦ و ١٧ پارس جنوبی و فعالیت فاز ١٨ با گاز فازهای ٦،٧ و ٨، یادآور شد: همچنین امسال باید فاز ١٩ را با ظرفیت ٢ فاز متعارف و فازهای ٢٠ و ٢١ را به مدار بیاوریم.

    وزیر نفت همچنین با اشاره به فعالسازی پروژه های غرب کارون بویژه میدان آزادگان جنوبی، افزایش ٢ برابری صادرات نفت خام را نیز از دستاوردهای بزرگ صنعت نفت عنوان و اذعان کرد: این دستاوردها با مدیریت ارشد مهندس جوادی و همکاری هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای عملیاتی و تابعه این شرکت حاصل شده است.

    روسپیدی شرکت ملی نفت ایران در روزهای سیاه تحریم

    زنگنه به تغییرات هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران بر اساس اساسنامه جدید این شرکت اشاره کرد و افزود: بر مبنای اساسنامه جدید، تعداد اعضای هیئت مدیره باید از ١٣ نفر (٩ عضو اصلی و ٤ عضو علی البدل) به ٩ نفر (٧ عضو اصلی و ٢ عضو علی البدل) کاهش می یافت که این تغییرات انجام شد.

    وی با بیان این که مهندس جوادی از مدتها قبل تمایل داشتند دیگر در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران نباشند، ادامه داد: ایشان از روز اول نیز مدیریت عاملی شرکت ملی نفت را به درخواست من پذیرفتند، فشار کاری بسیاری را متحمل بودند و از این رو مایل بودند به فعالیت خود در این زمینه پایان دهند.

    وزیر نفت خاطرنشان کرد: دوره کاری مهندس جوادی مصادف با دوران تحریم و هدف اصلی تحریم نیز شرکت ملی نفت ایران و پس از آن بانکها بود که خوشبختانه شرکت ملی نفت ایران این دوران را با روسپیدی در برابر ملت ایران پشت سر گذاشت.

    زنگنه هرگونه اخباری مبنی بر وجود اختلاف میان خود و مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران را رد کرد و گفت: نسل جدیدی در کشور فعالیت می کند که منافع ملی را فرع و منافع گروهی خاص خود را اصل قرار داده است، اما بدانید تخریب کردن هنر نیست.

     وی در ادامه با اشاره به انتصاب رکن الدین جوادی به عنوان معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، وی را بهترین گزینه برای تصدی این مسئولیت خواند و گفت: با توجه به این که فعالیت در این سمت نیازمند ارتباط مناسب با شرکت ملی نفت ایران است و آقای جوادی حدود سه سال بالاترین مسئولیت عملیاتی را در بخش بالادست صنعت نفت بر عهده داشته اند، قطعا عملکرد موفقی را در این عرصه نیز به نمایش می گذارند.

    پایان طرحهای نیمه تمام و انعقاد قراردادهای جدید در دوران پساتحریم

    زنگنه در ادامه به دلایل انتصاب علی کاردر به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفت: ایشان فردی شناخته شده در صنعت نفت، حرفه ای و معتبر است و به مسائل و دغدغه های اصلی این شرکت آشنایی و توجه دارد.

    وی مهمترین مسئولیت شرکت ملی نفت ایران را در شرائط حاضر، پایان طرحهای نیمه تمام بخصوص در پارس جنوبی و غرب کارون عنوان کرد و افزود: باید از فضای پساتحریم به عنوان فرصتی برای انعقاد قراردادهای جدید و راه اندازی هرچه بیشتر طرحها و پروژه  های صنعت نفت استفاده کرد.

    وزیر نفت با تاکید مجدد بر این که چرخ صنعت نفت، چرخهای اقتصاد کشور را نیز به حرکت وامی دارد، اضافه کرد: افزایش درآمدهای نفتی، تاثیری تعیین کننده  در اقتصاد کشور ندارد، اما راه اندازی طرحها و پروژه ها، به صورت زنجیره ای تمام اقتصاد را درگیر می کند و به تکاپو می اندازد.

    زنگنه با اشاره به این که در سال ٨٠، کمتر شرکت پیمانکار نفتی بود که مشغول کار نباشد، گفت: هم اکنون نیز اگر بار دیگر طرحها و پروژه ها در حوزه های مختلف تعریف و دنبال شود، از ظرفیتهای موجود همه پیمانکاران و سازندگان استفاده خواهد شد.

    روشهای سنتی تامین مالی جوابگوی نیازهای صنعت نفت نیست

    وی با بیان این که مهندس کاردر را در این زمینه، شخصیتی مصمم می بینم تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در این چندسال گریبانگیر صنعت نفت بود، کمبود منابع مالی بوده است که خوشبختانه به دنبال اقدامهای انجام شده در این زمینه بخصوص در سال گذشته، امسال این مشکل تا حدودی برطرف شده است.   
    زنگنه با اشاره به این واقعیت که روشهای سنتی تامین مالی نمی تواند چنان که باید جوابگوی نیازهای صنعت نفت باشد، بر ضرورت بهره مندی از روشهای نوین تامین مالی بخصوص جذب سرمایه و بازپرداخت از محل تولیدات طرحها تاکید کرد و گفت: اشراف مهندس کاردر بر مباحث مالی، می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

    جوانگرایی، اولویت شرکت ملی نفت ایران و صنعت نفت

    وزیر نفت در بخش دیگری از صحبتهای خود بر تقویت نیروی انسانی، ساختارها، فرایندها و مدیریت در شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد و افزود: باید طوری عمل شود که ظرف هفت یا هشت سال آینده، متوسط سنی مدیران صنعت نفت ٤٥ سال باشد.

    وی جوانگرایی را از ضرورتهای صنعت نفت عنوان کرد و افزود: جوانی به سن نیست بلکه جوان کسی است که بتواند خلاقیت و نوآوری را در حیطه مسئولیتهای خویش بکارگیرد و چند برابر آنچه مصرف می کند، تولید داشته باشد.

    زنگنه با بیان این که هم اکنون ظرفیتهای بسیار خوبی از حیث منابع انسانی در وزارت نفت وجود دارد، ادامه داد: مدیران قوی باید افراد مستعد را راهنمایی و آنها را برای تصدی مسئولیتهای مدیریتی به نحو شایسته در آینده آماده کنند.

    وزیر نفت خاطرنشان کرد: زمانی بود که تنها ١٥٠ تا ١٦٠ نفر در بالادستی صنعت نفت فعالیت می کردند، اما امروز سالانه دانشجویان بسیاری از دانشگاههای کشور در رشته های مرتبط با صنعت نفت فارغ التحصیل می شوند و صنعت نفت باید از توانمندیها و ظرفیتهای فارغ التحصیلان نمونه و برتر دانشگاه صنعت نفت و دیگر دانشگاههای کشور بهره مند شود.

    زنگنه، رابطه کاری خوب مهندس کاردر را در کار با جوانان از دیگر شاخصهای مهم در انتصاب وی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد و گفت: دایره انتخاب مدیرعامل شرکت نفت بسیار محدود بود، اما با این حال آقای کاردر را با طیب خاطر انتخاب کردم و امیدوارم ایشان با همراهی بدنه شرکت ملی نفت ایران در ایفای مسئولیتهای محوله موفق باشند.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:34

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، بازگشت نفت ایران به بازارهای بین المللی سبب شده است صادرات نوع اصلی نفت خام روسیه آسیب ببیند و روسها وادار شوند شدیدترین تخفیفها را در دو سال اخیر ارائه کنند.

به گفته برخی معامله گران، کسری قیمت شاخص نفت خام اورالز روسیه نسبت به شاخص برنت، اکنون به دو دلار و ٤٠ سنت برای هر بشکه رسیده که شدیدترین کسری از ماه ژوئن سال ٢٠١٤ میلادی تا کنون به شمار می آید.

شاخص نفت خام اورالز که مشابه شاخص نفت خام اصلی صادراتی ایران است، بیشترین سود را از تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا به دست آورده بود. به گفته چهار منبع بازار نفت، پس از پایان تحریمها مطلوبیت شاخص اورالز آسیب دیده است.

آبیشک دشپانده، تحلیلگر مؤسسه ناتیکسیس، گفت: صادرات نفت ایران تحسین بر انگیز بوده و به پالایشگران اروپایی گزینه هایی گسترده تر برای تأمین خوراک ارائه کرده است.

اختلال در یکی از پایانه های نفتی ایتالیا و اعتصاب در پایانه های نفتی فرانسه نیز از عوامل مؤثر در کاهش قیمت شاخص اورالز بوده اند.

توربیوئرن کیوس، تحلیلگر مؤسسه دی ان بی مارکتس، گفت: با توجه به بازگشت نفت ایران همزمان با اختلال در چند پایانه نفتی اروپایی که به تقاضای نفت آسیب زده، تحول قیمت شاخص اورالز طبیعی است.

طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، ایران برای پس گرفتن سهم خود از بازارهای جهانی فرصت را از دست نداده و صادرات این کشور در ماه گذشته میلادی به دو میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز رسیده که نزدیک به سطح پیش از تحریمهاست.

اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد که در ماه مه سال جاری میلادی، صادرات نفت ایران به اروپا به ٣٥٥ هزار بشکه در روز می رسید، در حالی که این رقم در ماه آوریل سال جاری میلادی ٣٣٠ هزار بشکه در روز بود.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: ایران برای پس گرفتن مشتریان اروپایی خود، سرعت عمل نشان داده است.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 177 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:34

اویل نیوز | Oilnews.irاسکله نفتی قشم بازسازی می شوداستفاده از بازنشستگان در وزارت نفت ظلم به جوانان استنتوانستیم به اهداف 20 ساله درباره افتتاح لایه‌های نفتی پارس جنوبی دست یابیم/لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و معوق نفتی و گازیصادرات ۱۷۰هزار بشکه نفت در دولت قبل را به ۲میلیون بشکه رساندیم/در ۷ کلانشهر بنزین یورو۴ توزیع می‌شودکاهش قیمت سبد نفتی اوپکبازیکنان نفت آزاد شدند!وزیر نفت تحولات صنعت نفت را در مجلس تشریح می کند"رشد اقتصادي 5درصد در راه است"پايان ارزیابی پرسشنامه های شرکتهای متقاضی E&Pتوسعه میدانهای‎ مشترک همچنان در اولویت استگزارش اوپک از دکل های نفتی ایرانگزارش تصویری از اولین روز کاری مدیرعامل جدید NIOCپاسخ وکیل بابک زنجانی به اظهارات اژه‌ایعذرخواهی نوبخت از مردم/نظام پرداخت‌ عادلانه نیستایران و عربستان پس از مدت ها در مورد نفت هم نظر شدندنفتی‌های معترض به دیدار تاج رفتنداصلاح قیمت راه‌ حل مشکل سوخت استرکود اقتصادی از معضلات بزرگ در کشور استظریف تهران را به مقصد اسلو ترک کردپیشرفت ها و نگرانی‌های قراردادهای جدید نفتیقیمت برنت به زیر ٥٠ دلار بازگشتانتخاب اعضای کمیسیون انرژی مجلس (+گرایش)ابلاغیه وزیر نفت با موضوع انتقال کارکنان شاغل در وزارت نفت (تصویر)معاونت برنامه ریزی از نظارت بر منابع هیدروکربوری تفکیک شدقدردانی زنگنه از زحمات اعضای پیشین هیئت مدیره شرکت ملی نفتقدردانی های زنگنه از جوادی+ متن حکم جدیداعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران انتخاب شدند+اسامیکاردر جایگزین جوادی در شرکت ملی نفت شدسامانه تحت وب پایش طرحهای بند «ق» راه اندازی شدرشد اشتهای امارات برای گازموفقیت یکی از کارکنان ملی حفاری در جشنواره روز جوانسعودی، پادشاهی شکست خورده و خاندانی بحران زدهظریف: ایران توانست روند صادرات نفت را صعودی کندمشارکت ترکیه در نوسازی پالایشگاههای ایرانونزوئلا، عربستان، کانادا و ایران طلایه داران ذخایر نفتی جهانجزئیات واگذاری ٣ شرکت پتروشیمی اعلام شدتعداد کارکنان شورون آمریکا/نمودارانتصاب مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارسایران با 3کشور بزرگ اروپایی قرارداد نفتی امضا کرداولویت سازمان ملل؛ حقوق کودکان یا دلارهای نفتی عربستانتولید نفت سفارشی تا دو سال دیگرلجن هم مافیا دارد؟جواب رد شورای نگهبان به اصلاح سیاستهای اصل٤٤متهمان سقوط طلای سیاهبدنبال امضای قراردادهای جدید نفتی هستم اما بی احتیاطی نمی کنمقیمت نفت آمریکا به زیر ٥٠ دلار بازگشتنقش وزارت نفت در صنعت پتروشیمی نظارتی استحضور پزشک صنعت نفت در کنفرانس سازمان ملل متحد و سمن هاوکیل رضا ضراب: موکلم صحبت های بازجوها را نمی فهمد؛ او انگلیسی نمی داند / دادستان: برخلاف ادعای ضراب، او هم فارسی صحبت می کند، هم انگلیسیمسیر پرداخت بدهی‌ نفتی هند به ایران تغییر کردقیمت نفت خام ایران از ٤٥ دلار فراتر رفت

http://www.oilnews.ir اوبل نیوز | Oilnews.ir [email protected] [email protected] Tue, 14 Jun 2016 15:46:37 +0330 SepehrFeed V1.1 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16679 [email protected] 14 Jun 2016 15:45:39 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16678 [email protected] 14 Jun 2016 15:41:52 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16677 [email protected] 14 Jun 2016 13:32:13 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16676 وزیر نفت با اشاره به خیز وزارت نفت برای دو برابر کردن تولید پتروشیمی در پایان برنامه ششم توسعه، گفت: با بازگشت ایران به بازار جهانی پس از تحریم‌ها، برایمان مهم بود که سهم از دست رفته خود را از بازار جهانی نفت به دست آوریم. [email protected] 14 Jun 2016 13:28:39 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16675 [email protected] 14 Jun 2016 13:25:08 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16674 [email protected] 14 Jun 2016 13:23:59 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16673 [email protected] 14 Jun 2016 11:32:50 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16672 وزیر امور اقتصادی و دارایی در در شصتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از تحقق قطعی رشد پنج درصدی اقتصاد در سال ٩٥ خبر داد. [email protected] 14 Jun 2016 08:31:17 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16671 ارزیابی پرسشنامه های شرکتهای متقاضی فعالیت در قالب اکتشاف و تولید (E&P) (دوشنبه، ٢٤ خردادماه) پایان یافت. [email protected] 14 Jun 2016 08:30:04 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16670 اويل نيوز: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: سیاست پیشین این شرکت مبنی بر اولویت بخشی به توسعه میدانهای مشترک، به قوت خود باقیست و با جدیت ادامه می یابد. [email protected] 14 Jun 2016 08:27:26 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16669 اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تعداد دکل‌های نفت و گاز فعال ایران از ابتدای سال 2016 تا 16 ما می (اردیبهشت ماه) 3 دکل افزایش یافته و به 57 دکل رسیده است. [email protected] 13 Jun 2016 19:16:10 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16668 اویل نیوز:علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همزمان با سومین سالروز انتخاب دولت یازدهم به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. [email protected] 13 Jun 2016 19:10:53 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16667 [email protected] 13 Jun 2016 16:12:00 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16666 [email protected] 13 Jun 2016 16:07:54 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16664 پس از مدت ها تنش و اختلاف به نظر می رسد ایران وعربستان دستکم در یک مورد با هم اتفاق نظر پیدا کرده اند؛ هر دو کشور معتقدند...... [email protected] 13 Jun 2016 15:56:20 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16663 [email protected] 13 Jun 2016 15:50:21 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16662 [email protected] 13 Jun 2016 14:16:53 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16661 [email protected] 13 Jun 2016 11:23:28 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16660 [email protected] 13 Jun 2016 10:37:49 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16659 قراردادهای جدید نفتی، یکی از بحث های جدی محافل اقتصادی و حتی سیاسی در چند ماه اخیر بوده است. وزارت نفت در دولت یازدهم برای جذب سرمایه گذاری خارجی، تدوین مدلی جدید برای قراردادهای نفتی را وعده داد تا به مدد رفع تحریم ها بتواند جان تازه ای... [email protected] 13 Jun 2016 09:17:45 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16658 [email protected] 13 Jun 2016 09:13:05 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16657 اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جلسه با حضور مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس مشخص شدند. [email protected] 13 Jun 2016 08:28:29 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16656 اویل نیوز: شرایط تعیین شده از سوی وزیر برای جابجایی کارکنان صنعت نفت [email protected] 12 Jun 2016 22:39:41 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16655 معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت به ٢ معاونت برنامه ریزی وزارت نفت و معاونت نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت تقسیم شد [email protected] 12 Jun 2016 20:42:56 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16654 در احکامی جداگانه ابلاغ شد [email protected] 12 Jun 2016 20:41:57 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16653 اویل نیوز:وزیر نفت ضمن قدردانی از رکن الدین جوادی برای انجام وظیفه به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در سخت ترین شرایط تحریم، وی را به عنوان ... [email protected] 12 Jun 2016 15:28:53 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16652 اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران امروز (یکشنبه، ٢٣ خردادماه) بر اساس اساسنامه جدید این شرکت که هشتم خردادماه از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد، برگزیده شدند. [email protected] 12 Jun 2016 15:26:03 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16651 علی کاردر به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران منصوب شد. [email protected] 12 Jun 2016 15:22:14 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16650 سامانه تحت وب پایش طرحهای بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ کل کشور، پارسال از سوی مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران راه اندازی شد. [email protected] 12 Jun 2016 13:53:07 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16649 اويل نيوز: شرکت بی پی در گزارشی اعلام کرد که مصرف گاز امارات متحده در سال گذشته میلادی از ٤,٣ درصد رشد نسبت به سال ٢٠١٤ میلادی برخوردار بوده است. [email protected] 12 Jun 2016 13:52:13 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16648 [email protected] 12 Jun 2016 13:51:23 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16647 [email protected] 12 Jun 2016 12:55:34 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16646 [email protected] 12 Jun 2016 10:47:53 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16645 [email protected] 12 Jun 2016 10:47:04 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16644 اویل نیوز:ونزوئلا، عربستان، کانادا و ایران رتبه های اول تا چهارم دارندگان ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارند. [email protected] 11 Jun 2016 19:27:16 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16643 اویل نیوز: سازمان خصوصی سازی، جزئیات واگذاری سهام ٦ شرکت دولتی، از جمله سه شرکت پتروشیمی را اعلام و منتشر کرد. [email protected] 11 Jun 2016 19:18:31 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16642 [email protected] 11 Jun 2016 19:17:00 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16641 طی حکمی از سوی عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس محمود امین نژاد به سمت مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس منصوب شد. [email protected] 11 Jun 2016 19:14:14 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16640 قمصری پیرامون امضای قرارداد با شرکت های ساراس و ایپلم (ایتالیا)، رپسول (اسپانیا) و هلنیک (یونان) اظهار داشت: تمامی شرکت هایی که قرارداد امضا کرده اند، نفت خام خود را حمل کرده اند، ضمن این که بخشی از قرارداد با این شرکت هابه صورت بلندمدت است و حمل محموله های نفتی از سوی آنها ادامه دارد. [email protected] 11 Jun 2016 16:55:03 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16639 [email protected] 11 Jun 2016 16:52:37 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16638 [email protected] 11 Jun 2016 16:29:05 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16637 [email protected] 11 Jun 2016 16:27:03 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16636 [email protected] 11 Jun 2016 16:25:09 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16635 [email protected] 11 Jun 2016 08:50:06 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16634 [email protected] 11 Jun 2016 08:46:41 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16633 [email protected] 11 Jun 2016 08:40:19 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16632 [email protected] 10 Jun 2016 16:54:24 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16631 [email protected] 10 Jun 2016 14:29:31 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16630 [email protected] 10 Jun 2016 12:46:03 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16629 [email protected] 10 Jun 2016 12:42:41 +0330 http://www.oilnews.ir/fa/pages/?cid=16628 [email protected] 10 Jun 2016 12:34:59 +0330

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 23:12




علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران


علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران


علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران


علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران


علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران


علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران


علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران


علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران


علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران


علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران




نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 22:41